hesa om livet efter Gastricby pass operation.

Alla inlägg under februari 2009

Av Helen - 14 februari 2009 14:04

Är det idag och dagen till ära har jag och Pelle friat till varandra ; ). Inte att vi ska gifta oss utan slå till med förlovning. Det skedde som sej ska med att vi gick ner på knä, sa vad vi betyder för varandra och med blöta ögon sa vi JA!

Igår var vi på lite fest hos en vän. Dom skulle ut senare och jag å Pelle skulle bara vara sällskap under förfesten. Tog med 4 öl, tyckte det var som lagom. Men det blev betydligt mer när vi var där. Det bjöds på lite allt möjligt och det slutade med att vi hängde med ut förstås! Det var trevligt, med lite undantag. Var väl hemma vid 1 inatt. Mår rätt ok idag ändå.

Erika med pojkvän har kommit hit. Dom var i Lule igår.

Lite kallt -14 och svag sol bara. Blir en lugn dag med mys idag.

Ha det gott alla och ha en riktigt bra och mysig alla hjärtans dag. Kram

Av Helen - 12 februari 2009 13:33

Mår inte så bra idag. Sån jäkla värk. Har ömsom legat på spikmattan ömsom på värmedynan, men det blir bara bättre ett tag. Men men livet går vidare ändå och det är bara att inse att den här dagen kanske inte ska vara så bra : ). Ja så det har väl inte hänt så mycket här mer än att vi spelat tv spel ; ) har snart spelat ut Burnout 3 nu. Har banor kvar som är omöjliga att klara, men vi löser det nog.

Ute är det strålande sol. I morse var det 20 gr kallt men nu är det bara drygt 10 så det är skönt.

Pratade med min kära mamma i morse. Oj vad hon längtar tills vi ska komma. Hon räknar dagarna nu. Lillmamma. Ska bli kul att se hur älskade lillasyster bor också. Har ju inte en aning om hur dom bor nu.

Så nu är det bara hoppas bilen inte går sönder, kattvakten är ledig och att man inte åker på nån influensa!

Har en kompis som fyller år i morgon och dom ska visst ha lite fest i morgon och sen gå ut, får se om man har piggnat på sej och hänger med en stund.

Ha det gott.. Kram

Av Helen - 10 februari 2009 15:40

Som alla andra dagar ungefär. Ringde för att få en tid hos läkaren i morse, så i slutet av månaden ska jag dit. Blir till att ladda motiveringar fram till dess, för min läkare är lite knepig. Man kan gå dit för en rätt simpel sak och bli där 1-2 timmar. Han surrar på om allt och frågar ut en om ALLT. Nästan så han vill ha till att man är lite psykiskt sjuk. Har tänkt jag skulle byta läkare, men asch det blir aldrig. Men förstår han inte den här gången DÅ tänker jag byta, ett som är säkert.

När jag skulle få ett sjukintyg en gång av han, sa han att: Men du vet väl inte om du kan jobba med t.ex tapetsering eller målning! Och han kunde inte skriva att jag hade en whiplash, för det visste han inte om jag hade. TROTS en hel lunta med tidigare journaler och papper från försäkringskassan.. Ja ja nu ska jag sluta gnälla på min läkare.

Det har varit en riktigt fin dag idag med strålande sol och bara 6 gr kallt. Men inte har jag varit ut för det. Kom på att jag skulle dammtorka. Så nu är det gjort. Tog ovanför bokhyllan, hela den, uppe på takfläkten och oj så dammigt det var där. Men sen jag gjort vardagsrummet blev det som inge mer. Pelle fick dammsuga.

Nu håller jag på å koka risgrynsgröt till middag. Pelle vill ha nyponsoppa till. Är rätt gott. Har aldrig ätit soppa till gröt innan jag blev ihop med pelle!

Ja ja det blev några rader idag med till vissas glädje förstår jag ; )

Ha det gott. Kram

Av Helen - 9 februari 2009 11:24

Tänk vad livet kan bli bra ändå. Fast man ett tag tror att livet och kärleken är för alla andra utom en själv. För 4 1/2 år sen träffade jag min kärlek. Och det har banne mej tagit dessa år för att verkligen tro att jag får uppleva äkta kärlek igen. Först nu kan jag blicka tillbaka utan att det gör ont i hjärtat och jag känner mej inte längre som ett offer... Jag är så otroligt tacksam för den kärlek jag får av min älskade och av mina helt underbara barn. Mina barn är stora och bildar sina egna uppfattningar om vissa personer och det är skönt.

Är tacksam för det jag har idag. Älskar er alla!

Av Helen - 9 februari 2009 11:08

Har varit lugn men otrolig kall och snöig. Men nu när jag skriver har det äntligen slutat snöa och SOLEN är framme. Så otroligt mycke snö som kommit. Längesedan man såg så här mycke snö faktiskt.

Ja helgen har väl varit rätt lugn. Fredag kväll var det några kompisar åt erika som var här och fnissade lite. Så som bara 5 tonårstjejer kan ; ). Tittade lite på tv och sen var det nattinatt.

Lördag är den bästa dagen på hela veckan, så skönt att vakna, titta på klockan och bara veta att man får somna om. Klev upp vid halv 10 och gjorde frukost. Sen kom Lilla Oscar (erikas pojkvän) och vi åt lasagne. Missade du emelie ; ). Sen på kvällen kom några kopisar till erika igen och fnissade några timmar. Men det är ju bara kul att dom VILL komma och vara här. Bättre dom är här än ute och dräller någonstans.

Söndag var lugn. Hade tvättstugan. Lagade god middag. Potatisgratäng och kotlett, sallad. mmm Skulle kunna äta kött varje dag! Skjutsade oscar till bussen som var väldigt sen (25 min) på grund av allt snöande. Men han kom me i alla fall.

Emelie och Anders köpte tapeter till oss som vi ska ha i sov rummet. Bra dom är ute och far lite överallt och gör fynd åt oss. Dom kostade bara 5 kr rullen så det var verkligen ett fynd. Så nu får vi väl ta oss i kragen och börja med sovrummet. Men nu framöver ska vi ju ner till östersund och det räcker ju med utgifter av det. Så vi får se när det blir.

I dag händer väl inte så mycket, skulle gått en sväng med dammtrasan, men det är ju så tråkigt.

Ha det gott. Kram

Av Helen - 5 februari 2009 13:56

I massor kommer det här. Inte nog med att det snöar, det blåser och är kallt me. Fy tycker INTE om..

I dag åkte min dotter hem : ( så tomt det blev här. Får se när vi träffas nästa gång. Vi ska väl åka neråt runt vecka 10 så får se om vi kan träffas då. Hoppas hon kommer på att hon vill flytta upp ändå. Skulle kännas skönt att ha nästan alla barn i närheten. Men dom är ju vuxna och jag kan inte göra mycket än att hoppas.

Min sambo börjar piggna på sej nu och är feberfri idag, men ont i huvudet och kroppen. Den stackarn var tvungen ut och köra bil idag, bara för att jag inte tordes köra i det vädret. Men han är snäll, protesterar inte nämnvärt (vilket är tur för mej). Vi skulle skjutsa dottern till busstationen och sen på apoteket och ladda lite nya värktabletter.

Jag fryser idag, vet inte om det är vädret eller att jag blivit smittad.

Sitter och funderar om jag skulle ringt min läkare. Har en del att fråga om, skulle även velat ha svar på alla mina prover jag tog i Nov förra året och som ingen hört av sej om. Men det måste ju vara positivt då i alla fall.

Nu ska jag ta och klura ut vad man ska äta för middag idag. Är så matless och kommer inte på nåt. Dessutom ska det vara billigt, gå fort och nyttigt.

Sen blir det nog en liten tupplur på spikmattan innan jag ska hämta min minsta dotter på skolan. Lovade göra det så hon slipper gå i det här vädret.

Ha det gott! Kram

Av Helen - 3 februari 2009 09:30

Har jag hemma i form av en älskling som ligger i 40 gr feber och lite förkyld. Inte kul alls!

Min dotter har kommit, det är kul att få rå om henne lite, händer för sällan på grund av avståndet. Får hoppas hon kommer på bättre tankar och tar sitt pick och pack och flyttar uppåt snart.

I går gjorde vi inget speciellt. Alla var trötta så vi tog det lugnt. På eftermiddagen lagade jag, Erika och Elicia maten. Elicia skalade potatis och Erika gjorde sallad och jag gjorde köttbullssmet och stekte. Det är ju SÅ gott med hemma gjorde köttbullar. Brunsås och lingonsylt och grönsaker stod åxå på menyn ; ).

Senare var det ju någon som prompt ville ha chokladpudding med vispgrädde (som vanligt) Men håller med, det är verkligen supergott! Men Elicia kan ju äta en hel skål själv och det skulle man inte klara av.

I dag blir det lugnt med. Ska se om man får till nån matlista och åka och handla så man slipper handla varje dag, det blir så dyrt då och speciellt om man är lat och handlar här på konsum.

Spikmattan är toppen. Otroligt skönt att ligga på den ocj musklerna mår bättre. Ligger en 20-25 min varje dag. Och behöver inte ta lika många värktabletter som tidigare.

Ha en bra dag. Kram

Av Helen - 1 februari 2009 18:34

Och det är redan Februari!

Jag ska prova göra mitt första blogg inlägg. Kommer handla om det mesta här. Om livet i stort och smått.

Vaknade i morse med värk i nacke och huvud. Tänkte att oj det här blir ingen bra dag. Men tog en VARM dusch och la mej sedan på min spikmatta och redan efter ett par minuter försvann huvudvärken. Det är nog ett av mina bästa köp det där. Har legat på den varje dag nu sen jag köpte den, och det hjälper faktiskt.

I kväll kommer min dotter hem som bor 50 mil härifrån. Hon är hos pappa nu i lule men kommer sen hit några dagar. Då ska vi kramas och hon ska få lite paket som är kvar sen julen.

Min minsta (14 år) kommer också hem efter att varit i lule i helgen. Så vi har varit barnlediga hela helgen.

Men nu ska vi ta fram extra sängen och bädda så det är klart till kvällen.

Ha det gott och var rädda om er!

Tidigare månad - Senare månad
Skapa flashcards