hesa om livet efter Gastricby pass operation.

Alla inlägg den 5 augusti 2009

Av Helen - 5 augusti 2009 11:14

Vi har ju varit i Östersund i 11 dagar, men jag skriver lite kortfattat om vad som hände där, annars får jag sitta hela dagen å skriva och det orkar jag inte..


Vi överraskade i alla fall mamma för vi sa inget om att vi skulle komma.. Kom ner vid 5 tiden på Fredag eftermiddag, ringde på dörren och mamma öppnade och jag lovar, hon hade hakan vid knäna när hon såg att det var vi, så det var kul.. Gjorde iordning lite mat och sen blev det kortspel.. Kan tala om att min mamma är GALEN i poängpoker, och vi har spelat det nu alla dagar där nere..Man blir ganska mättad på det kortspelet kan jag lova.. ; )


Skulle överraska min son åxå men han var inte hemma förstås så då skulle vi åka och se om min lillasyster i Torvalla var hemma, men hon var åxå borta, så det var bara att åka tillbaka till mamma.. Ja sen har vi varit in till östersund 1 dag, shoppade lite och träffade 2 systrar på stan så vi gick med dom ett tag.. Plockat jordgubbar en dag, så nu har man lite av det i frysen, MUMS! Varit bjuden till mina 2 äldsta systrar på middag en varsin dag. Näst äldsta bjöd på surströmming (kräk) och pelle lyckades få i sej 1 strömming, men jag undrar om det inte var för de 7 snapsarna han lyckades klämma ner dom (ha ha ha).. Jag fick grillad kyckling så det var gott.. Har hälsat på älskad lilla syster och hennes goa tjejer: Hon piercade erika i läppen. Hälsat på son med sambo. Och sen har vi klippt gräs till mamma, slagit ner lång gräs i hennes "backe", putsat lite fönster ute på altanen, haft besök av son och av syrrans flicka som har så söt dotter på 1 år, det var kul att få träffa dom..

Följde mamma på sjukhuset en dag, hon skulle på återbesök.. Lagat mat och pysslat om mamma och som sagt, SPELAT KORT...


Ja det var våra dagar i korthet.. Kom hem i går eftermiddag och var på coop å handlade innan vi for hem och gjorde mat.. Elicia var här, hon hade visst längtat väldigt mycket efter oss (stor som hon är).. Så vi åt lite och sen var det dax för YATZY ; ) Elicia hade köpt nytt block som en välkomstpresent ; ) byter ett spel mot ett annat.. Men jag orkade bara en gång, för jag hade sån värk att jag trodde huvudet skulle gå i molekyler.. Sen blev det spikmatta..


Våran katt Stefan är väldigt speciell ; ) han har jamat och skrikit hela tiden när vi varit borta, elicia har varit kattvakt, men han tyckte inte om det tydligen. Hon har näst intill blivit galen på han.. Sen har han kissat ner erikas säng (Grrr) vilket han även gjorde förra året när vi var borta.. I ren protest, för han kissar aldrig någon annanstans än i lådan när vi är hemma.. I natt sov han hela natten och är hur lugn som hellst nu.. Denna katt är otrolig, eller hur elicia? ; ). Så nu måste vi köpa ny säng till erika, hmm blir ju billigt..


Nej nu orkar jag verkligen inte skriva nå mer så nu får det räcka för idag.. Ska städa lite och sen tvätta på eftermiddagen idag, om man orkar.. det är HETT här.. Men håll till godo och ni som läser, alltid roligt att få kommentarer så man ser vem som läst ; )..


Kram

Ovido - Quiz & Flashcards