hesa om livet efter Gastricby pass operation.

Direktlänk till inlägg 24 augusti 2009

Ikea och 5 år...

Av Helen - 24 augusti 2009 08:38

Ett tag sen jag skrev här nu : ) Men i Torsdags eftermiddag kom min äldsta dotter från Lule hit.. Hade gjort god köttgryta med potatis.. Hon sov här till söndag eftersom hennes pojkvän inte var hemma och hon vill inte vara ensam ; ).. Hon har hjälpt Elicia att fixa i hallen, slipa, maskera och måla i hennes hall.. Blir jättefint när det är klart.. Blev ju en hel del yatzy spelande me ; ).


På fredagen var vi på dollar en sväng och Ö&B.. Tog det mest lugnt.. Gjorde våfflor med hemma gjord jordgubbs sylt och grädde till middag, MUMS!!!!


Lördag klev vi upp tidigt och for till Ikea.. Jag, Pelle, och mina tre flickor.. Först till Lule och hämta släp för vi skulle köpa säng åt erika.. Gick rätt bra, men lite drygt var det ju.. Blev en hel del saker på Ikea.. Ny 1,20 m säng åt erika med bädd madrass och ben, ett litet svart soffbord till erika och ett lite större soffbord till oss, svart som matchar tv bänken.. Skräpkorg till erika, tyg (absolut inte min smak ; ) ) till nya gardiner och en liten rund matta, förvarings boxar.. Det var erikas grejer! Till oss själva köpte vi en gardin vajer och nya gardiner till vardags rummet, längtar och väntar tills man får upp det ; ).. En 5 liters kastrull, en liten typ vägg hängd fövarings box där man kan ha små grejer som ska upp i köket.. Tror det var allt..Nej, vi köpte ju 3 st nya täcken med.. Och en badbalja till elicias bebis..  Alla var vi trötta och alla hade vi ganska dåligt humör på vägen hem som var väldigt dryg.. När vi kom hem monterade erika och emelie ihop erikas saker och jag gjorde middag, blev pommes med korv, lättsamt och fort.


Så det blev ingen god firar middag för mej och Pelle som firade 5 år denna dag.. Men blev en trevlig dag i alla fall tycker jag.. Och även om vi inte firade så stort, så älskar jag han ändå och det är väl det som är huvudsaken.. Vi får fira en annan gång..


Söndag skulle vi tillbaka med släp och skjutsa hem emelie.. Elicia följde åxå med, så vi lämnade släpet och sen skjutsade vi emelie och elicia till deras pappa så fick dom hälsa på där medans jag och pelle for till Bil tema  för pelle skulle köpa ny borr maskin.. Hem och fixa middag och sen gick vi till elicia och pelle satt upp skötbordet på toan och jag diskade åt elicia och skurade spis och bänk så det blev RENT.. Blev så fint så ; )..


Ja det blev lite och läsa.. Och den som skriver "syster yster" får gärna skriva VILKEN av dom systrar det är, för ni skriver så alla tror jag ; ) Lite förvirrande.. 


Idag ska vi köra en massa grejer till soptippen, erikas gamla säng och massa annat..  Men ha en bra dag.. Kram

 
 
Monica

Monica

24 augusti 2009 15:51

Puh, det lät vara en intensiv helg för er! Nu får ni pusta ut lite... Kram

http://www.blackpearl.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helen - 18 juli 2012 06:44


Japp, jag är verkligen en dålig bloggare.. Men nu ska jag göra ett försök igen ;)   Vardagen rullar på och jag mår rätt bra.. Just nu kämpar jag med att få igång motionen så jag kanske kan få till min kropp så jag trivs med den.. Gå ner nåra kilo...

Av Helen - 1 april 2012 06:45


   Min älskade Mamma!Svårt att förstå att du plötsligt inte finns mer...Saknar dig så otroligt mycket! Saknar att kunna ringa dig och surra bort en stund.. Du fanns alltid där, när man ville dela glädje ämnen.. Och det gick inte att dölja om nåt tråk...

Av Helen - 7 mars 2012 08:04


  Våran älskade katt Stefan fick somna in i Måndags!   Han levde gott och var en alldeles speciell katt med en väldig personlighet.. Han tyckte om att leka kurragömma och letade glatt tills personen var hittad.. Han blev 14 år gammal, så det var ...

Av Helen - 17 januari 2012 06:46

Ja kakor har jag banne mej blivit beroende av.. Har aldrig känt mej beroende av nåt sött förut, men nu... Blir rastlös och grinig om jag vet att jag inte har kakor hemma   Konstigt.. Men nu är det slut med det!! Ska nu jobba på att bli av med beroend...

Av Helen - 8 januari 2012 08:06

I Fredags kom min stora syster med dotter hit upp.. Amanda ska bo här uppe 1 år och plugga ute på Framnäs, så dom håller på att installera henne där.. Hon bor på elevhemmet! Så jag bjöd på middag när dom kom.. Blev fyllda kyckling fileér, fyllda med ...

Ovido - Quiz & Flashcards