hesa om livet efter Gastricby pass operation.

Alla inlägg under augusti 2009

Av Helen - 18 augusti 2009 09:17

I går fick man lite gjort.. Bytte sängkläder, hade tvättstugan, tvättade upp mattorna.. Dammsög och torkade golven..Handlade.. Visst var jag duktig ; ).. Men gud så jobbigt att göra allt själv ha ha ha.. Pelle har verkligen skämt bort mej, han hjälper ju alltid till med allt, så nu när man ska göra allt själv pallar man ju nästan inte ; ).. Agerade lite taxi verksamhet åxå.. Först skjutsade jag Johan till stan, sen var det erikas tur och sen var det elicias tur.. Vi var till Ö&B, köpte faktiskt Walkie Talkie där.. Blev ju lite pinsamt när 2 anställde stod och pratade med oss om dessa apparater, för dom undrade till slut vad vi skulle använda dessa till.. Både jag och elicia började tok garva, men sa att vi bodde grannar och tänkte man kunde spara pengar på mobilerna istället.. Dom började skratta och sa att den varianten hade dom aldrig hört talas om.. Funkar skitbra! ; )


Sen var vi en sväng på Dollar och Barnens Hus.. Kollade på en babysitter, blir nog en ny sådan, men shit vad dyrt det är med nya bebis grejer! Sen hem och åka och hämta alla saker elicia köpt till Bebben.. Vagnen fick knappt plats i våran lilla bil..


Iväg på affären och handla lite mat, blev pitabröd idag, in till stan och hämta erika med pojkvän.. Som tur var fick jag dom att laga maten ; ) för jag var totalt slut.. Dom dukade både fram och tog bort, så det var skönt att slippa det.. Sen kom elicia en liten sväng..


Idag kommer ÄNTLIGEN älsklingen hem.. Herregud så jag har längtat.. Ska bli skönt att få kramas lite ; ).


Ha en bra dag.. Kram



Av Helen - 17 augusti 2009 09:02

ja vad är det?? Vissa vet tydligen inte vad det är, och nu börjar jag bli helt jävla otroligt LESS på att en viss person skiter i princip allt utom sin kära dator där han sitter de flesta av dygnets timmar.. Ska baske mej skriva ett mess och tala om ett och annat och hjälper inte det så får jag väl promenera dit och säga vad jag tycker och tänker.. Blir så jävla arg när någon gör så att någon av de mina inte mår bra.. Och just nu kokar jag snart över.. Tänk vad ett dataspel kan ställa till med, helt jäkla otroligt.. Ja ja nu har jag fått ur mej lite och nu ska jag skriva mess vare sej min närmaste gillar det eller inte, för nu får det vara nog..


Skriver mera sen.. Kram

Av Helen - 16 augusti 2009 20:07

Elicia och jag tog en sväng till skogen och plockade blåbär.. Men smidiga som vi är båda två ; ) så orkar man inte stå på huk och plocka så länge.. Var ner i förrådet för att leta bärplockaren men hittade ingen.. Och det går inte fort att handplocka blåbär : /.. Men blev lite i alla fall och en skön promenad..


Var på affären och sen laga till lite spagetti och köttfärssås, gud så gott det är.. Efter maten tittade jag och erika på en film, Rallybrudar.. Och attans så bra den var.. Helt klart värd att se.. Ja sen väntade disken på mej så det var bara att ta itu med den..


Fick äntligen databordet sålt idag.. Skönt.. Men nu måste jag klura ut vad jag ska ha ute i hallen istället för den, för nu blev det väldigt tomt.. Tänk om vi kunde få sälja tempurmadrassen åxå nu.. Skulle behövt pengarna..


Ja ja ni får ha en bra kväll.. Kram

Av Helen - 16 augusti 2009 10:14

Kanske det blir idag.. Bra väder för att plocka bär i alla fall.. Rätt varmt men ingen sol.. Trött, men var ju inte längesen man vaknade så.. Har fått i mej en kanna kaffe så man piggnar väl på sej ; )..


I går kväll blev jag så less så jag tog och putsade köksfönstret, har haft nå grått på rutan sen vi flyttade in, och det visade sej förstås sitta emellan fönsret, så det blev riktigt gjort i alla fall.. Tog de små fönstren på inglasningen på balkongen när jag ändå höll på.. Så det var mitt lördagsnöje ; ).. 


Skriver kanske mera senare... Ha en bra söndag.. Kram

Av Helen - 15 augusti 2009 10:44

Ja solen strålar och det är varmt idag me, samma som igår.. Men det känns i luften att det börjar bli lite svalare.. Men inte gör det mej nåt ; )..


Började titta på en film igår kväll, handlade om en sekt.. Medlemmarna var helt hjärntvättade och nerdrogade.. Dom for runt och mördade olika familjer, så det var lite läskigt emelanåt, men det var ju som spännande med, så jag tittade.. Tror ni jag blev nå mörkrädd då : / kunde inte sova och fick ligga med lampan tänd ett tag.. Jag vet ju att jag inte kan titta på sånt när jag är ensam, men jag tänkte att kanske kanske jag vuxit på mej ; ) men icke det.. Så ikväll blir det inga läskiga filmer ha ha ha..


Erika ska åka till en kompis i Lule idag och sova över, så då blir man helt ensam.. Pelle kommer hem Tisdag, flera dagar kvar alltså : /.. Men det går, men ibland längtar man så man kan nästan sätta sej å gråta : ) ja jag vet, löjligt va?!


I går ringde elicia på en barnvagn här i Pite (klubbgärdet) och vi for och tittade på den.. Var väldigt fin, ligg och sittdel.. 3 år gammal bara.. Priset var 1 500 kr så hon slog till.. Hon som sålde vagnen frågade om hon behövde mer saker, så jag frågade om hon hade nån åkpåse, och det hade hon.. En rätt ny jättemysig, så jag bjöd 200 och fick den me.. Sen kom hon med massa grejer.. Spjälsängsskydd, sänghimmel, bilbarnstol, hopp gunga, bärsele.. Allt detta för 2 000 kr, så elicia var nöjd.. Inte senaste modellen av grejena, men helt funktions dugligt och i väldigt bra skick.. Nu är det inte så mycket som fattas innan prinsessan kommer till världen ; )..


Ja ja ska äta lite frukost och sen ligga på spikmattan och se om värken "går" tillbaka, känner hur den smyger sej på.. Ha en bra dag.. Kram

Av Helen - 13 augusti 2009 17:04

Soligt och varmt här idag.. Erika och pojkvän for till Gläntan (havet) för att bada.. Själv blev jag hemma, hade tvättstugan IGEN från kl 10.. Har tvättat täcke och kuddar åt erika.. När jag var klar med det kom elicia och frågade om jag kunde följa henne på banken i stan och hämta ut pengar och sen åka på coop och handla lite mat.. Jag köpte en jätte fin blomma där, eller elicia köpte för hon är skyldig pengar.. passar alldeles utmärkt på våran tv bänk ; ).


Sen for jag en sväng och hälsade på en kompis och drack lite kaffe innan det var dax att hämta erika och anton på gläntan och nu har vi precis ätit, pasta med skinksås.. har äntligen fått erika att röja på sitt rum (halleluja) så hon pysslar med det.. Pojkvännen ska komma sen och titta på film, så då "måste" hon väl röja lite ; )..


Jag längtar ihjäl mej efter Pelle.. Oj oj att man kan längta så.. Och jag får längta ett tag till me för det dröjer innan han kommer än.. Fast samtidigt är det ju bra med eftersom vi är uppi varann varje dag, dygnet runt resten av året.. nu får man ju längta och det är härligt ; )..


Kul att så många läser bloggen ändå, roligare skulle det vara om fler skrev nån kommentar ; ) Man undrar ju VILKA som läser????


Kram och ha en bra kväll, tror jag ska inte rygg läge en stund ; )

Av Helen - 12 augusti 2009 09:53

Ja elicias bebis växer mycket nu och enligt info väger den runt 2 200 gr nu.. Ser ut som hon har ett stort päron i magen ; )..


Molnigt och lite regn idag.. Rätt skönt tycker jag.. Kanske man får ork att städa lite till idag.. Gick runt med dammtrasan igår, men det var så varmt så jag orkade inte göra resten.. Gjorde inte mycket igår.. Hade tvättstugan.. Blir väldigt mycket data tid när man är ensam : /.. Man sitter en stund, går ifrån men hamnar där igen.. Mycket spelande av Jam Legend, det är så kul..


Gjorde Tacopaj till middag, blev riktigt gott.. Elicia gjorde blåbärspaj som vi åt på kvällen..  Ha en bra dag.. Kram

Av Helen - 11 augusti 2009 09:32

Japp, elicia och jag var på kontroll igår.. Riktigt roligt att få följa med.. Hon ökar i vikt bra nu, 2 kg på 2 veckor och bebisen växer och frodas där inne.. Allt var bara bra..


Gjorde inte så mycket under dagen, diskade undan lite.. Erika är med anton hela dagarna nu när han är hos sin mormor här i Pite, annars bor han ju i Älvsbyn, så det förstår man ju att dom vill passa på.. Jag å elicia for en sväng till B-M på eftermiddagen och fikade lite innan vi for en sväng på affären..


Det var riktigt svalt och skönt igår kväll, så jag tänkte det skulle hålla i sej till idag, men solen strålar och det är Varmt! Hade som varit skönt med en svalare dag, om inte annat för att orka göra nåt här hemma.. Dammet yr nu ; ) men man orkar ju inte säda när det är så varmt.. 


Ska ha tvättstugan idag.. Får se om jag lyckas få min ungdom att göra de saker i rummet som jag tjatat om i flera dagar nu.. Alltså ibland blir man ju galen, varför är det SÅ svårt för dom att plocka in porslin och ta upp kläder från golvet????? Åsså har hon "tappat" bort både tandställning och hemma nyckel i röran.. Tandställningen kostar ca 1700 ny, men hon orkar inte leta.. Grrrrrr.. Ja var man verkligen så där när man var i den åldern??


Jaja, nu ska jag ha frukost så jag slutar gnälla ; ).. Kram på er!

Ovido - Quiz & Flashcards