hesa om livet efter Gastricby pass operation.

Alla inlägg under juni 2010

Av Helen - 3 juni 2010 08:50

Har ju längtat kyckling så jag tror jag blir tokig.. Så igår sa jag att vi skulle grilla kycklingfilé till middag. Marinerade den och grillade och sen gjorde jag puré. MEN kunde inte äta. Redan efter två skedar fick jag super ont i magen. Gissa om man blev besviken. Måste vara att det blev för mycket kryddor..


Men då vet man ju det.. Ska INTE marinera den nästa gång.. Jag fick kasta bort kycklingen och göra iordning korv istället.. Men det är gott de me.


Idag regnar det, får se om det blir uppehåll så man kan promenera lite. Har inga regnkläder så..


Ha en bra dag.. Kram

Av Helen - 1 juni 2010 14:06

 

Började äta puréad mat igår. Det gick jättebra och var otroligt gott.


Lägger upp en bild på min lunch som innehåller 1/2 dl mixad korv, 1/2 dl potatismos, 1/2 dl mixade grönsaker.

Man blir verkligen MÄTT nu när man får äta mat. Nackdelen är ju att man ska äta MINST 20 min så maten hinner bli kall flera gånger om innan den är slut. Det är lite jobbigt, för man orkar inte springa och värma den i micron hur många gånger som hellst. Svårt är det att få i sej 1 1/2 liter vatten på en dag.


Har varit på promenad idag, går liiite lättare än första gången men är otroligt jobbigt än. Men det ska jag bättra på.


Vägde mej igår.. Och från invägningen på Kirurgmott och fram till nu har jag gått ner 13,7 kg. Då ingår nutrilett kilonen i det. Från operationsdagen och fram till nu, alltså 2 veckor har jag gått ner 5 kg. Känns bra. Många år sen man vägde som man gör nu. Men å andra sidan har det varit kämpiga kilon.


Ha en bra dag. Kram

Presentation


Jag som skriver här!

Omröstning

Är du kille eller tjej?
 Kille
 Tjej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards