hesa om livet efter Gastricby pass operation.

Alla inlägg den 8 september 2010

Av Helen - 8 september 2010 14:31

Ja visst är det kul när man möter någon man inte sett på länge och dom säger: Wow, vad har hänt? Du måste gått ner massor!!


Hände mej igår när jag var ute på promenad i elljusspåret här bredvid.. Mötte en kvinna jag inte sett på väldigt länge och hon sa just de orden plus att jag varit SÅ duktig och att jag såg fräcsh ut.. Och attans vad GLAD jag blev.. Det var första gången någon utomstående sagt så.. Gick lätt att gå resterande kilometrarna hem kan jag lova ; )


Sen tänkte jag på en annan sak.. Vad säger man egentligen när man får höra nåt bra om en själv.. Jag fann mej igår och sa Tack, det var kul att höra.. Men förr skylde man alltid på nåt eller sa emot.. Det brukar vara svårt att höra positiva saker om en själv..


Jag säger ju inte nåt jag inte menar till nån annan..


Sen har jag funderat på om någon kommer fram som man inte känner så väl och som märker att man gått ner i vikt säger nåt.. Ska man säga att man opat sej eller bara låta det vara? Frågade min dotter hur hon brukar göra och hon säger det bara då någon frågar vad hon gjort. Och det blir nog så jag ska göra med.. Vad säger ni? Tycker ni man "luras" då?


Har kommit igång med promenaderna nu.. 3 km varje dag.. Hoppas kroppen håller nu.. Är så skönt att vara igång..


Ha en bra dag... Kram

Presentation


Jag som skriver här!

Omröstning

Är du kille eller tjej?
 Kille
 Tjej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards