hesa om livet efter Gastricby pass operation.

Alla inlägg den 25 november 2010

Av Helen - 25 november 2010 20:27

Tänk så konstigt det kan bli med maten efter en op.. Förut innan jag opade mig så åt jag ett kokt ägg VARJE dag till frukost.. Men nu kan jag inte äta det. Tycker kokt ägg är ÄCKLIGT och stekt ägg gick bra från början, men provade igen häromdagen och mådde inte bra. Mådde illa och fick ont i magen..


Och godis är jag inte så sugen på längre. Kan ta en eller två choklad bitar, men sen är det stopp.. Likaså chips.. Vilket jag inte åt ofta förut heller, men det kan jag däremot bli sugen på nu.. Har inte tordas köpa en påse själv, men brukar ta en näve då dottern har köpt. Och det går hur bra som hellst.. Men inte för mycket..


Kakor och bullar likaså.. jag kan äta det och blir enormt sugen på det. Men det räcker med en kaka eller bulle. Blir det för mycket så mår jag illa direkt..


Hade noja ett tag på choklad havreflarn.. Attans så goda dom är.. Men insåg att det började bli för många kakor så det blev till att sluta köpa hem dom..


Det är bra tycker jag att kroppen säger ifrån..


För övrigt går det jätte bra med träning. Tränar 3 dagar i veckan och märker att jag orkar mer och mer.. Har till och med börjat jogg träna.. Måste få upp kondisen som inte är den bästa. Och att jogga har varit en dröm, som jag aldrig har lyckats med. Så nu joggar jag i intervaller. Och det ska bli spännande att se när man bara kan jogga.. Är så glad över det.. Närmare ännu en dröm ; )..


Förövrigt har jag hamnat på en platå IGEN och vågen står stilla, men jag märker att det försvinner cm från kroppen ändå..


Det var lite från mig.. Kram

Presentation


Jag som skriver här!

Omröstning

Är du kille eller tjej?
 Kille
 Tjej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards