hesa om livet efter Gastricby pass operation.

Alla inlägg under februari 2011

Av Helen - 16 februari 2011 15:55

Det är svinkallt ute -26 på morgonen och på dagen -20.. Hatar när det är så här. Nu vill jag ha SOL och VÅR!! Gissar att jag inte är ensam   ..


Min äldsta dotter med sambo har varit här från Lördag till igår.. Trevligt har vi haft.. Alla   dag firade vi i Lördags med tre rätters och sedan bowling. Min mellersta dotter med pojkvän var åxå med..


Nack delen med 3 rätters är ju att man orkar inte mer än högst 2.. Men vi åt förrätten (räkmacka) innan bowlingen och middag ( stekt kotlett, ugnsstekta grönsaker, beasås, sallad) när vi kom hem, men efterrätten orkade jag inte (blåbärspaj med vaniljvisp) men det uppskattades ju av andra   .. Blev ju så man drack lite vin    med, kanske därför det blir svårare att få ner maten, blir ju som fullt fort..


Idag har jag varit och tagit prover   (fastande) för om 1 vecka ska jag till dietisten på återbesök. Men tror nog allt är bra, känns så i alla fall..


Har inte blivit nån träning    på 1 vecka och förra veckan bara 1 gång.. Måste ta itu med det nästa vecka. Förhoppningsvis ger kylan med sig..

Det har hänt så jäkla mycket senaste veckorna så man går bara och funderar på hur allt ska bli..


Ha en bra dag    


Av Helen - 5 februari 2011 11:32

Ja, det är svårt att bryta gamla vanor. Och fy på mig, men har lite svårt med grönsakerna : /.. Och det syns på vågen.. Har inte långt kvar till mitt första mål, men oj vad man tycker det går trögt!


Måste uppta träningen på Måndag. har ju inte tränat nu på 1 1/2 vecka.. Har ju en inflammation i höfterna som jag äter medicin för så jag tänkte dom skulle få börja verka lite ; ). Men får ta det lite lugnt i början..


Har haft en tuff vecka.. Känslomässigt.. har hänt så mycket.. Man har varit så otroligt ledsen, arg, maktlös och liten..  Har en längtan vissa dagar så det känns som man ska gå sönder.. Inget jag vill skriva om vad det handlar om här..


Men jag har i alla fall världens bästa barn och barnbarn ; ).. Och ha mycket att vara glad åt åxå.. Och detta är bara en jobbig period i livet, som kommer gå över..


Allt brukar ordna sig till slut, så även detta ; )..


Ha en bra Lördag! Kram

Av Helen - 1 februari 2011 19:48

  Mitt söta barnbarn Cecilia 1 mån nu ; )..


Ibland blir livet inte som man tänkt sej. Haft en otroligt jobbig helg, med ovisshet, maktlöshet och massa känslor... Ger inga detaljer. Men det är inte fråga om nån hemsk sjukdom eller nåt dödsfall, så slipper ni undra över det..


Har ju då blivit lite si och så med maten i helgen, men gått rätt bra ändå.. Vågen visar äntligen neråt.. Vägde mej i morse och blev glad. Men kanske är det lite missvisande eftersom det blivit konstigt med mat. Får väga mej i morgon igen. Bara 2,7 kilo till mitt mål ; )..


Idag har jag varit konstant hungrig. Är så vissa dagar och vissa dagar är man inte sugen på mat alls.


Har lite uppehåll i träningen nu så inflammationen får läka ut lite. Får se om man sticker iväg nåt å träna i slutet av veckan.. Liiiite svårt att låta bli med..


Ha det gott alla läsare.. Kram

Presentation


Jag som skriver här!

Omröstning

Är du kille eller tjej?
 Kille
 Tjej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards