hesa om livet efter Gastricby pass operation.

Alla inlägg den 11 mars 2011

Av Helen - 11 mars 2011 07:15

Naturligtvis tittade jag på kalla faktas program igår om GBP op! Och jag kommer skriva MINA synpunkter här. Det är vad JAG tycker och TROR, inget annat..


Tyckte det var synd dom inte visade fler positiva saker runt op.. Och jag tycker åxå det går lite på löpande band principen med op nu för tiden. Det räcker med att man har ett högt BMI så får man i regel bli opad. Dom måste ta reda på mer om bakgrunden till övervikten. För som det var i programmet så tröståt en INNAN op, och det säger sig ju självt att det inte blir bra.. Hon bara bytte sitt beroende till ett annat. Och det är ju så det är om man lever i ett beroende och inte blir botad.


Sen hon som inte kunde äta hade ju åxå psykiska problem innan, och det skulle dom ju botat först.. Klart det inte blir bra! Tycker synd om dom som misslyckas, samtidigt så tycker jag dom skulle tänkt till innan och inte tro att en op och att bli smal så blir livet bra..


Sen hon med massa lös hud då.. Ja, jag tycker att kommer DET som en överraskning har man nog inte läst på riktigt. Nästan vem som hellst förstår väl att går man ner 30-50 kg på ett år så självklart blir det lös hud som hänger..


Men som sagt, nog skulle sjukvården först ta reda på bakgrunder och självklart ska det finnas bra vård efteråt med borttagning av lös hud om patienten vill ha det. INGEN har väl råd att spara till såna op..


Man ska inte tro det är lättsamt att opa sig.. Det är ingen LÖSNING, det är ett hjälpmedel man väljer! Psyket får sig en törn, man får hängig hud.. MEN jag vill inte ha det ogjort i alla fall.. Nu kan jag röra mig normalt, jag slipper äta blodtrycks mediciner, slipper hjärt medicinen, jag kan handla kläder i NORMALA storlekar och slipper gå på "tjockisavdelningen".. Jag orkar leka med barnbarnen.. Jag gjorde det av dom anledningarna, att jag ville ORKA leva, slippa äta mediciner.. INTE för att livet skulle bli SÅ bra bara för man går ner i vikt.. Då är man på fel väg.


För inte är det lättare.. Man får som sagt lös hud, brösten hänger och är tomma.. Hjärnan hänger inte med alls.. Man är lite deppig ibland.. Men ok, då får jag ta det.. Visste att det skulle bli så INNAN och jag valde det..


Ja jag skulle kunna skriva hur mycket som hellst, men slutar här och är glad om ni orkat läsa ; )... Ha en bra dag.. Kram

Presentation


Jag som skriver här!

Omröstning

Är du kille eller tjej?
 Kille
 Tjej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards