hesa om livet efter Gastricby pass operation.

Alla inlägg den 14 juli 2011

Av Helen - 14 juli 2011 13:15

Nu ska jag skriva om nåt högst personligt, men ack inte så litet problem..


Det handlar om en kropp som genomgått en stor förändring. När man tappat 40 kg på 1 år 2 månader säger det sej självt att varken hjärna eller kropp hänger med.. Att det hänger lite på låren och rumpan, det kan jag ta... Men inte att magen hänger, det blir varmt, svårt hitta kläder som sitter snyggt, och ser inte bra ut på MIG tycker jag..


Sen är det brösten... Har alltid varit nöjd över mina bröst och över hur dom sett ut.. Men det var INNAN operationen.. Nu är dom hängiga och helt TOMMA.. Alltså bara några skinnlappar som hänger!!


Och jag känner mej enormt okvinnlig just nu.. Skäms att visa mig naken! Har inte tänkt på att brösten är en så stor del av ens kvinnlighet som det faktiskt är.. Åtmindstonde för mig..


Så som jag känner nu så ska jag kämpa mig ner till normal BMI och sedan operera både bröst och mage.. Men blir man nöjd sen? Ja det vet man ju inte förrän efteråt, men jag tror jag kommer vara nöjdare då än vad jag är nu..


Vad tycker ni andra? Skriv gärna och kommentera.. Kram

Presentation


Jag som skriver här!

Omröstning

Är du kille eller tjej?
 Kille
 Tjej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards